Skrzydło: Dudek Nemo 4
Moje doświadczenie: 8 godzin nalotu
Zapis lotu: https://xcportal.pl/node/177500
Pytania odnośnie konkretnych momentów na filmie:
Część pierwsza:
od 13:55 do 14:15 Czy dobrym pomysłem byłoby robienie na tym obszarze ósemek (oczywiscie od stoku)?
od 21:04 Czy tutaj wpadłem w zawietrzną tego garbu po lewej? Po chwili mam sygnał duszenia.
Dokładnie 21:32 do 21:34 Czy lekkie pociągnięcie w lewo, a potem odbicie w prawo tutaj to był sygnał, że lewa część skrzydła "załapała się" na powietrze wznoszące?
od 25:47 Czy dokręcanie na tej wysokości do stoku jest rozsądnym rozwiązaniem przy takich warunkach?
Część druga:
0:11 Rozumiem, że to była typowa reakcja skrzydła na wypadnięcie z komina? Nie wiem teraz dlaczego chwilę później odkręcam w drugą stronę zamiast szukać dalej
1:58 Jak bardzo niebezpieczna to była sytuacja (powiedzmy w skali od 1 do 10) przy mojej klasie skrzydła i moim doświadczeniu? Plus: czy to znowu typowa reakcja skrzydła na wypadnięcie z komina?
5:32 Gdybym tutaj dokręcał w prawo byłbym cały czas w kominie? Czy to byłaby dobra decyzja? Obawiałem się wtedy zawietrznej, ale jak patrzę na tracki innych pilotów z wczoraj z tej godziny (np. https://xcportal.pl/node/177437?mapa=true ) to tak właśnie wyglądały przy tym wietrze kominy, tj. mocno pochylone.
7:15 Czy to chwilowa przerwa w wietrze? Czy inny powód braku noszenia?
8:54 Mając świadomość (której nie miałem), że wieje WNW kontynuowanie kierunku W byłoby dobrą dobrą decyzją? Odbicie w prawo zadecydowało o późniejszym szybkim zakończeniu lotu. Z czego wynika brak noszeń po tym odbiciu? Wiatr zmienił się na W i znalazłem się na zawietrznej?
10:19 Czy to potwierdzenie zmiany kierunku wiatru? Noszenie z garba po lewej przy wietrze W?
Ogólne pytania:
1. Jaki był wiatr? W trakcie lotu przyjąłem, że jest NNW (wg prognozy). Z tego co wnioskuję teraz na spokojnie oraz patrząc na zapis lotu na XCPortal nad Śnieżnicą było WNW, a w trakcie lądowania NW. Jakie jest Wasze zdanie?
2. Czy, jeśli rzeczywiście wiało WNW dobrą decyzją byłoby szukanie żagla nad wyciągiem i generalnie nad zachodnią częścią stoku?
3. Czy mój dystans od drzew na żaglu jest odpowiedni czy może powinienem mieć większy margines bezpieczeństwa? A może w drugą stronę, lecę za daleko?
4. Chętnie wysłucham Waszych opinii na temat tego lotu. Jakie błędy popełniłem, których nie widzę, co zrobilibyście inaczej i dlaczego?
Z góry dziękuję
