Kto, gdzie i kiedy się wybiera polatać?
Moderatorzy: jasiu, szymon.strus
-
Macieja
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Post
autor: Macieja » 24 kwie 2013, 19:26
No to Piknie
A jutro się wybieracie?? Może ma ktoś jedno wolne miejsce i akurat przejeżdża przez Gdów?
Jak coś to piszcie.
Powodzenia All:)
Pozdrawiam
Maciek.
-
Marcin Kalamat
- Przelotowiec Stary Wyga
- Posty: 806
- Rejestracja: 16 sty 2011, 15:31
- Telefon: 794305869
Post
autor: Marcin Kalamat » 24 kwie 2013, 21:18
jutro powtórka ,adaho mamy wolne miejsce lub możemy jechać twoim .
-
adaho
- Przelotowiec
- Posty: 736
- Rejestracja: 29 sty 2011, 19:49
- Glajt: Pasat-5 28
- Telefon: 503 140 12zero
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: adaho » 25 kwie 2013, 06:52
O której planujecie wyjazd ? Trochę się obawiam z tobą jechać - bo jak trzaśniesz przelota - to trzeba cię będzie szukać gdzieś na Podkarpaciu

-
Fragles
- Gawędziarz
- Posty: 68
- Rejestracja: 03 lut 2011, 20:50
- Glajt: Vulcan, Mercury, IcePeak XP
- Uprząż: SOL Acro, X-Rated 3
Post
autor: Fragles » 25 kwie 2013, 11:02
adaho pisze:Jeden nieszczęśnik powisiał na drzewie . Ucierpiało tylko skrzydło .
Natomiast warun był taki , że absolutnie każdy , kto odpalił - polatał do bólu . Nad zboczem wisiało ponad 10 skrzydeł . Ale tłoku nie było . Nie wiem jak tam powychodziły ludziom przeloty .
Widziałem, koleś moim zdaniem nie miał zielonego pojęcia co robi, po starcie zamiast oblecieć łukiem w prawo, to on zwyczajnie skręcił ostro w prawo centralnie w drzewa, kompletnie nie biorąc pod uwagę faktu, że zawiewa z północy go dusząc i że na dodatek leci pod stok. Moim zdaniem trzeba na stronie SPBW zrobić instrukcje co do Cietnia jak się dostawać w strefę żagla.
-
3apik
- Przelotowiec
- Posty: 598
- Rejestracja: 24 paź 2011, 11:26
- Glajt: Ozone Delta 2
- Uprząż: Swing Race
- Telefon: ♪♫░▒▓█>dryn<█▓▒░♫♪
- Team: B!SEPTOL™
Post
autor: 3apik » 25 kwie 2013, 15:31
No Ci latanie dziś że hej!
Wszyscy co chcieli to na przelot odeszli.
-
Guma
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 110
- Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
- Glajt: Sol Ellus 4 L
- Uprząż: Scootair Fishbed
Post
autor: Guma » 25 kwie 2013, 15:39
Jak będę miał wolne zapowiadają burze i weź tu człowieku nie pij.

-
jerzu
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 sty 2011, 18:19
- Glajt: GIN Boomerang X
- Uprząż: Advance Impress 2
- Team: UFO Team
- Lokalizacja: Niepołomice
Post
autor: jerzu » 25 kwie 2013, 17:58
Fragles pisze:adaho pisze:Jeden nieszczęśnik powisiał na drzewie . Ucierpiało tylko skrzydło .
Natomiast warun był taki , że absolutnie każdy , kto odpalił - polatał do bólu . Nad zboczem wisiało ponad 10 skrzydeł . Ale tłoku nie było . Nie wiem jak tam powychodziły ludziom przeloty .
Widziałem, koleś moim zdaniem nie miał zielonego pojęcia co robi, po starcie zamiast oblecieć łukiem w prawo, to on zwyczajnie skręcił ostro w prawo centralnie w drzewa, kompletnie nie biorąc pod uwagę faktu, że zawiewa z północy go dusząc i że na dodatek leci pod stok. Moim zdaniem trzeba na stronie SPBW zrobić instrukcje co do Cietnia jak się dostawać w strefę żagla.
cytat ze strony spbw (sam pisałem, już kilka lat temu) - już po raz setny wywarzasz otwarte drzwi i wprowadzasz zamęt. Najpierw sprawdź - potem pisz !:
IV. Zdobycie wysokości
Uwaga: Ciecień znajduje się w bezpośredniej bliskości strefy TMA Balice.
Najłatwiejszą metodą zdobycia wysokości jest wykorzystanie noszenia, które odrywa się z żebra znajdującego się po prawej stronie od miejsca startu. Ta część zbocza wystawiona jest na odchyłkę północną wiatru. Pamiętajcie, że lecąc w to miejsce po starcie jesteście w lekkiej zawietrznej generowanej przez owo żebro. Im większa siła wiatru i/lub bardziej północna odchyłka wiatru tym większą separacje od zbocza zachowajcie (duszenia, turbulencje). Do przeczekania kryzysu termicznego lub zdobywania wysokości w słabych warunkach żaglowych wykorzystujcie część zbocza rozciągającą się od wyżej omówionego żebra do następnego nośnego miejsca na północ.
pozdro
jerzu
-
twardy miękopłat
- Nowy na forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 kwie 2013, 20:25
- Glajt: Nova Mentor
- Uprząż: Charly Tube
- Telefon: 668 277 742
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: twardy miękopłat » 25 kwie 2013, 19:18
Jak oceniacie szanse lotne na jutro?
Na moje oko można zaatakować Spyrkową.
Jedzie kto gdzie?
PS: Nie było dziś za mocno na Cietniu/ Ciecieniu?
-
matifly
- Glajciarz którego nie składa na beli
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 paź 2012, 15:20
- Telefon: 733433144
- Team: GLAJT GROUP
- Lokalizacja: Dobczyce/Wiśniowa
Post
autor: matifly » 25 kwie 2013, 20:16
Dziś na Ciecieniu było nas 9 , niektórzy siedzieli od 12 do 16 i zeszli ponieważ wiało mocno .
Ja zostałem z 2 glajciarzami do 18;40 i opłacało się . Polataliśmy po godzinie na żagielku , w powietrzu masełko

Także wyczekaliśmy aż ucichnie

Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 08:04 przez
matifly, łącznie zmieniany 2 razy.
-
Macieja
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Post
autor: Macieja » 25 kwie 2013, 21:02
A coś tak czułem jak schodziłem że polatacie
Ciekawe jak Przelotowcy którzy startowali z Żaru, ostro dowalali z tym wicherkiem, przez radio było słychac tylko wario

Pewnie padły jakieś życiówki.
Pozdrawiam
Maciek.