23-26. 04

Kto, gdzie i kiedy się wybiera polatać?

Moderatorzy: jasiu, szymon.strus

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: 23-26. 04

Post autor: Macieja » 24 kwie 2013, 19:26

No to Piknie :D
A jutro się wybieracie?? Może ma ktoś jedno wolne miejsce i akurat przejeżdża przez Gdów?
Jak coś to piszcie.
Powodzenia All:)
Pozdrawiam
Maciek.

Awatar użytkownika
Marcin Kalamat
Przelotowiec Stary Wyga
Posty: 806
Rejestracja: 16 sty 2011, 15:31
Telefon: 794305869

Re: 23-26. 04

Post autor: Marcin Kalamat » 24 kwie 2013, 21:18

jutro powtórka ,adaho mamy wolne miejsce lub możemy jechać twoim .

Awatar użytkownika
adaho
Przelotowiec
Posty: 736
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:49
Glajt: Pasat-5 28
Telefon: 503 140 12zero
Lokalizacja: Kraków

Re: 23-26. 04

Post autor: adaho » 25 kwie 2013, 06:52

O której planujecie wyjazd ? Trochę się obawiam z tobą jechać - bo jak trzaśniesz przelota - to trzeba cię będzie szukać gdzieś na Podkarpaciu :)

Fragles
Gawędziarz
Posty: 68
Rejestracja: 03 lut 2011, 20:50
Glajt: Vulcan, Mercury, IcePeak XP
Uprząż: SOL Acro, X-Rated 3

Re: 23-26. 04

Post autor: Fragles » 25 kwie 2013, 11:02

adaho pisze:Jeden nieszczęśnik powisiał na drzewie . Ucierpiało tylko skrzydło .
Natomiast warun był taki , że absolutnie każdy , kto odpalił - polatał do bólu . Nad zboczem wisiało ponad 10 skrzydeł . Ale tłoku nie było . Nie wiem jak tam powychodziły ludziom przeloty .


Widziałem, koleś moim zdaniem nie miał zielonego pojęcia co robi, po starcie zamiast oblecieć łukiem w prawo, to on zwyczajnie skręcił ostro w prawo centralnie w drzewa, kompletnie nie biorąc pod uwagę faktu, że zawiewa z północy go dusząc i że na dodatek leci pod stok. Moim zdaniem trzeba na stronie SPBW zrobić instrukcje co do Cietnia jak się dostawać w strefę żagla.

Awatar użytkownika
3apik
Przelotowiec
Posty: 598
Rejestracja: 24 paź 2011, 11:26
Glajt: Ozone Delta 2
Uprząż: Swing Race
Telefon: ♪♫░▒▓█>dryn<█▓▒░♫♪
Team: B!SEPTOL™

Re: 23-26. 04

Post autor: 3apik » 25 kwie 2013, 15:31

No Ci latanie dziś że hej!
Wszyscy co chcieli to na przelot odeszli.

Awatar użytkownika
Guma
Pilot - Gawędziarz
Posty: 110
Rejestracja: 31 paź 2011, 22:51
Glajt: Sol Ellus 4 L
Uprząż: Scootair Fishbed

Re: 23-26. 04

Post autor: Guma » 25 kwie 2013, 15:39

Jak będę miał wolne zapowiadają burze i weź tu człowieku nie pij. :|

Awatar użytkownika
jerzu
Pilot - Gawędziarz
Posty: 120
Rejestracja: 14 sty 2011, 18:19
Glajt: GIN Boomerang X
Uprząż: Advance Impress 2
Team: UFO Team
Lokalizacja: Niepołomice

Re: 23-26. 04

Post autor: jerzu » 25 kwie 2013, 17:58

Fragles pisze:
adaho pisze:Jeden nieszczęśnik powisiał na drzewie . Ucierpiało tylko skrzydło .
Natomiast warun był taki , że absolutnie każdy , kto odpalił - polatał do bólu . Nad zboczem wisiało ponad 10 skrzydeł . Ale tłoku nie było . Nie wiem jak tam powychodziły ludziom przeloty .


Widziałem, koleś moim zdaniem nie miał zielonego pojęcia co robi, po starcie zamiast oblecieć łukiem w prawo, to on zwyczajnie skręcił ostro w prawo centralnie w drzewa, kompletnie nie biorąc pod uwagę faktu, że zawiewa z północy go dusząc i że na dodatek leci pod stok. Moim zdaniem trzeba na stronie SPBW zrobić instrukcje co do Cietnia jak się dostawać w strefę żagla.


cytat ze strony spbw (sam pisałem, już kilka lat temu) - już po raz setny wywarzasz otwarte drzwi i wprowadzasz zamęt. Najpierw sprawdź - potem pisz !:

IV. Zdobycie wysokości

Uwaga: Ciecień znajduje się w bezpośredniej bliskości strefy TMA Balice.
Najłatwiejszą metodą zdobycia wysokości jest wykorzystanie noszenia, które odrywa się z żebra znajdującego się po prawej stronie od miejsca startu. Ta część zbocza wystawiona jest na odchyłkę północną wiatru. Pamiętajcie, że lecąc w to miejsce po starcie jesteście w lekkiej zawietrznej generowanej przez owo żebro. Im większa siła wiatru i/lub bardziej północna odchyłka wiatru tym większą separacje od zbocza zachowajcie (duszenia, turbulencje). Do przeczekania kryzysu termicznego lub zdobywania wysokości w słabych warunkach żaglowych wykorzystujcie część zbocza rozciągającą się od wyżej omówionego żebra do następnego nośnego miejsca na północ.

pozdro
jerzu

twardy miękopłat
Nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 kwie 2013, 20:25
Glajt: Nova Mentor
Uprząż: Charly Tube
Telefon: 668 277 742
Lokalizacja: Kraków

Re: 23-26. 04

Post autor: twardy miękopłat » 25 kwie 2013, 19:18

Jak oceniacie szanse lotne na jutro?
Na moje oko można zaatakować Spyrkową.
Jedzie kto gdzie?

PS: Nie było dziś za mocno na Cietniu/ Ciecieniu?

matifly
Glajciarz którego nie składa na beli
Posty: 436
Rejestracja: 21 paź 2012, 15:20
Telefon: 733433144
Team: GLAJT GROUP
Lokalizacja: Dobczyce/Wiśniowa

Re: 23-26. 04

Post autor: matifly » 25 kwie 2013, 20:16

Dziś na Ciecieniu było nas 9 , niektórzy siedzieli od 12 do 16 i zeszli ponieważ wiało mocno .
Ja zostałem z 2 glajciarzami do 18;40 i opłacało się . Polataliśmy po godzinie na żagielku , w powietrzu masełko :)
Także wyczekaliśmy aż ucichnie :)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 08:04 przez matifly, łącznie zmieniany 2 razy.

Macieja
Pilot - Gawędziarz
Posty: 129
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
Glajt: Mantra M4
Uprząż: Gin Gienie race 2
Telefon: 889675044
Lokalizacja: Gierczyce

Re: 23-26. 04

Post autor: Macieja » 25 kwie 2013, 21:02

A coś tak czułem jak schodziłem że polatacie :)
Ciekawe jak Przelotowcy którzy startowali z Żaru, ostro dowalali z tym wicherkiem, przez radio było słychac tylko wario :lol: Pewnie padły jakieś życiówki.
Pozdrawiam
Maciek.

ODPOWIEDZ