Problem w powietrzu
Moderatorzy: jasiu, szymon.strus
-
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Problem w powietrzu
Witam
Mam pytanie. Latam na Up summit 2 . Ostatnio bedac kilkadziesiat metrow nad ziemia skrzydlo zaczelo mocno kolysac sie na boki, jak reagowac w takiej sytuacji???
Mam pytanie. Latam na Up summit 2 . Ostatnio bedac kilkadziesiat metrow nad ziemia skrzydlo zaczelo mocno kolysac sie na boki, jak reagowac w takiej sytuacji???
Pozdrawiam
Maciek.
Maciek.
Re: Problem w powietrzu
sprzedaj tego glajta i kup EN-A albo DHV-1, to nie będzie się kołysać
--
mgo
mgo
-
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Re: Problem w powietrzu
Słuchaj nie pytam o dobor skrzydla, latalem na jedynce i na 1-2 a summita nie zamienil bym na zadne inne, chce latac a nie fotografowac ptaszki w powietrzu. Pytam co robic gdy skrzydlo ucieka solidnie na boki nie chodzi mi o jakies drobne turbulencje.
Pozdrawiam
Maciek.
Maciek.
Re: Problem w powietrzu
bez urazy
Summit 2 to jest dość ostra dwójka, do tego stara konstrukcja. Ten glajt wymaga aktywnego sterowania, aby wytłumić kołysanie trzeba prawidłowo reagować na ruchy glajta. Niestety najsensowniejsza rada, jakiej można na tak zadane pytanie udzielić na forum, jest w moim poprzednim poście.

--
mgo
mgo
-
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Re: Problem w powietrzu
Luzz
Moze jakos je okiełznam. To kolysanie mialem przy dosc silnym wietrze, troche mnie pospinało, odpuściłem sterowki i sie uspokoiło, ale nie wiem czy dobrze zareagowałem, i z tad takie pytanie. A tak z Ciekawosci , do czego prowadzi takie kolysanie??
Tak czy siak dzieki za rade
POZDRAWIAM

Tak czy siak dzieki za rade

POZDRAWIAM
Pozdrawiam
Maciek.
Maciek.
Re: Problem w powietrzu
jeśli latasz dużo na tym glajcie i wcześniej nigdy w ten sposób się nie zachowywał, może najzwyczajniej byłeś w złym miejscu w złym czasie. Ale może coś z glajtem jest nie tak (wiek zapewne ma słuszny), może trzeba było założyć klapy, może przyhamować, może odpuścić... może, może, sorry ale nie znając dokładnych okoliczności nic nie można sensownego napisać
--
mgo
mgo
-
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Re: Problem w powietrzu
2003
A gdybym zmieniał jestes w stanie zaproponowac cos dobrego podobnego??:) (to robi niesamowite zwroty i jest szybkie, latalem na 2 kolegi i jest znacznie mniej agresywne, poprostu wolniej reaguje)

Pozdrawiam
Maciek.
Maciek.
- mani3kxc
- Glajciarz którego nie składa na beli
- Posty: 398
- Rejestracja: 23 sty 2011, 19:20
- Team: UFO Team
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: Problem w powietrzu
Obecnie prawie każde nowe 1-2 dostarczy Ci lepszych wrażeń, a przynajmniej nie będziesz się musiał stresować...
Pierwsza odpowiedź mgo była chyba najlepsza, prosta i wyjaśniająca przyczynę niekontrolowanych wychyleń.
W moim przekonaniu glajty klasy DHV 2 (szczególnie w obecnej chwili) nie są dla kogoś kto zaczyna latać/jest początkującym.
Pierwsza odpowiedź mgo była chyba najlepsza, prosta i wyjaśniająca przyczynę niekontrolowanych wychyleń.
W moim przekonaniu glajty klasy DHV 2 (szczególnie w obecnej chwili) nie są dla kogoś kto zaczyna latać/jest początkującym.
-
- Pilot - Gawędziarz
- Posty: 129
- Rejestracja: 13 sie 2012, 19:00
- Glajt: Mantra M4
- Uprząż: Gin Gienie race 2
- Telefon: 889675044
- Lokalizacja: Gierczyce
Re: Problem w powietrzu
No tyo nic tylko odkladac pieniądzory:)
Dzieki serdeczne:)
Dzieki serdeczne:)
Pozdrawiam
Maciek.
Maciek.
Re: Problem w powietrzu
założę się, że każde nowszej konstrukcji "wysokie" 1-2 da Ci lepsze osiągi i zwrotność od starego UP. W ciemno mogę polecić takie które widziałem w akcji: Nova Mentor 2, Ozone Rush 3, AirCross U-fly, AirDesign Rise, pewnie jest jeszcze wiele innych.
Ile masz godzin wylatane na Summicie ? Ile godzin robisz na sezon ?
Nie traktuj broń Boże tych pytań jako złośliwości, ja kiedy zaczynałem po kilku miesiącach zlotów przesiadłem się na DHV-2 bo uznałem że 1-2 mnie ogranicza
To było niespełna 10 lat temu, miałem szczęście, przetrwałem w jednym kawałku i latam dalej 
pozdro
Maciek
Ile masz godzin wylatane na Summicie ? Ile godzin robisz na sezon ?
Nie traktuj broń Boże tych pytań jako złośliwości, ja kiedy zaczynałem po kilku miesiącach zlotów przesiadłem się na DHV-2 bo uznałem że 1-2 mnie ogranicza


pozdro
Maciek
--
mgo
mgo